Příběh Mr. Lidla
Náruživý zákazník diskotu Lidl, který je tak posedlý tímto supermarketem, že má doma celou skříň značkového oblečení, které nosí na veřejnosti – k rozpakům jeho přítelkyně.
Josh Smith
Josh Smith je 26ti letý mladík z Velké Británie, kterému doslova učaroval německý diskontní řetězec Lidl a jeho sortiment zboží. Josh je doslova posedlý sortimentem produktů tohoto supermarketu a vlastní také mnoho značkového oblečení včetně svetru, ponožek, tenisek a mnoho dalšího.
V obchodě nakupuje vánoční dárky pro příbuzné, včetně hraček pro svého synovce a dokonce si odtud jednou v rámci týdenního nákupu odnesl motorovou pilu, kterou vůbec nepotřeboval.
Joshovi se podařilo přesvědčit svou přítelkyni Becky Haigh (26), která dříve nakupovala u úhlavního rivala Aldi, aby se stala věrnou zákaznicí Lidlu a v obchodě utrácejí dohromady kolem 120 liber týdně.
Dvojice v Lidlu realizuje svůj týdenní nákup potravin, ale Becky nesdílí Joshovu zálibu ve firemních módních doplňcích, obuvi a oblečení.
Josh říká
„Ten obchod prostě miluji, je to nejlepší supermarket v okolí. Můžete dostat výhodnou cenu i výbornou kvalitu. Myslím, že je to prostě skvělý všestranný obchod, má vše pod jednou střechou“.
„Dostaneme tam všechno co potřebujeme, bez ohledu na příležitost. Veškeré naše nákupy jídla se odehrávají tam a dokonce jsem svému synovci koupil k Vánocům dvě vodní pistole.
„Nejraději tam mám střední uličku. Můžete jít na pár kousků zboží a vyjít s něčím naprosto náhodným, jako je motorová pila.“
„Nejneobvyklejší věc, kterou jsem kdy zaznamenal, byla chvíle, kdy jsem šel pro nějaké kuře a vyšel s tlakovou myčkou. Ani jsem nevěděl, že jí potřebuji, dokud jsem jí neviděl.“
Začalo to teniskami
Joshe začal fascinovat sortiment oblečení, když narazil na pár tenisek, v době, kdy ještě pracoval v Německu v jiném obchodě s potravinami.
Josh zveřejnil obrázek tenisek na sociálních sítích a řekl, že jeho přátelé po nich doslova šíleli, ale koupit si je nemohli, protože se ve Spojeném království ještě neprodávaly.
Dodal: „Pracoval jsem čtyři týdny v Německu a potřeboval jsem sehnat nějaké jídlo, takže jsem samozřejmě šel do Lidlu, což bylo vzrušující, protože Německo, to je domov Lidlu.
„Všichni po teniskách doslova šíleli, lidé je prostě v Německu nosili jako módní hit. Několik párů jsem koupil a dovezl domů.“
„Vyprodaly se a lidé je prodávali za 100 liber nebo více. Dal jsem jejich fotku na sociální sítě a mělo to obrovský ohlas – všichni je po mě chtěli.“
Pak přišlo na řadu další značkové oblečení
Od té doby Josh rozšířil svou sbírku značkového oblečení z Lidlu a dokonce si koupil falešnou personalizovanou poznávací značku, kterou používá jako ozdobu na svém autě.
Ve svém rodném městě Mirfield ve West Yorks, je místními přezdívaný „pan Lidl“, Josh často nosí své modrožluté tenisky Lidl, když dělá týdenní nákupy v této diskontní prodejně.
Je dokonce známo, že nosí i svetr v hospodě, k velkému pobavení svých kamarádů.
Dodal: „Líbí se mi to oblečení, protože je jedinečné a nepředvídatelné a trochu k smíchu.“
„Začalo to trochu jako legrace, koupil jsem si tenisky, protože vypadaly docela cool.“
„Nosil jsem svetr a tenisky do hospody – moji kamarádi si mysleli, že je to legrace.“
„Nosil jsem tenisky do Lidlu na nákupy a lidé mě komentovali a poznali jako pana Lidla. Všichni mi začali říkat pane Lidl. Lidé mě tak teď znají.“
Přítelkyně Becky (26) řekla: „Vždycky byl tak trochu vtipálek, takže mě vlastně nepřekvapilo, když to všechno začalo.
„Zpočátku to nebylo tak špatné, ale čím to narůstalo, tím víc lidí ho začalo poznávat, bylo to trochu trapné, ale už mi to nepřijde tak divné“.
„Má velké srdce a rád lidi rozesmívá, takže to je hlavní.“
Tetování Lidl – třeba příště
Zatímco dvojice spolu ráda prohlíží výhodné nabídky, Becky jeho zálibu v módních doplňcích nesdílí a dokonce musela Joshe přemluvit, aby si nechal vytetovat logo obchodu.
Josh se objednal na tetování a plánoval si nechat vytetovat logo obchodu na nohu.
Ale Becky se mu to podařilo rozmluvit, než došlo k realizaci.
Dodal: „Moje přítelkyně si myslí, že je to trochu trapné. Trochu se stydí, když nosím výbavu z Lidlu, když jdu ven.
„Koupil jsem jí jako dárek v Lidlu značkovou roušku na obličej, ale ona se stydí a tuto roušku prý nosit nebude.
„Už jsem pokrytý tetováním, tak jsem si řekl, proč ne ještě jedno?“ Už jsem tak trochu podivín, tak proč to nedokončit tetováním?
„Ale Becky se to nelíbilo a nechtěla, abych to ho měl, takže jsem to nakonec neudělal.“
Lidl však neučaroval jen Joshi Smithovi
Lidl se stal do jisté míry fenoménem a postupně expanduje a obsazuje stále více dalších nových trhů.
Jeho expresivní reklama má mezi spotřebiteli úspěch a tak už vznikají i její parodie.