ČMSMP – Českomoravský svaz minipivovarů 

Českomoravský svaz minipivovarů sdružuje členy ze všech částí České republiky, kteří významným způsobem ovlivňují společenský život v regionech. Šíří tím dobré jméno českého piva a slavnou tradici našeho pivovarství.

Českomoravský svaz minipivovarů hájí zájmy svých členů a vystupuje nejen jako poradce, ale i silná a jednotná autorita při jednání s úřady a institucemi stejně jako při jednání se zákonodárci nad novinkami a úpravami legislativy.

Cíle svazu

Cílem Českomoravského svazu minipivovarů je mimo jiné poskytnout vzdělávací servis v širokém spektru vědomostí, týkajícího se podnikání v minipivovarech, ale také systém vzájemného vyměňování osobních zkušeností a seznamování s novinkami oboru. Svaz se také podílí na vzdělávání a přípravě budoucích sládků. V neposlední řadě poskytuje informační servis v legislativních novinkách.

Restauračních pivovarů a produkčních minipivovarů s výstavem piva do 10 000 hl ročně v České republice neustále přibývá. Rok 2022 končil číslem 505 pivovarů. Jde o svébytné odvětví, které kombinuje výrobu piva s jeho přímým prodejem, a které se začíná potýkat s celou řadou problémů z těchto dvou rozdílných činností vyplývajících.

Základní činností svazu je poskytování právního a legislativního servisu, a to jak v roli poradce nebo při jednání s úřady a jinými institucemi. Českomoravský svaz minipivovarů se zaměřuje také na vzdělávací servis a školení sládků a také na vzdělávání a přípravu budoucích sládku. Další oblastí, kterou se Českomoravský svaz minipivovarů zabývá je informační servis o vhodných zdrojích a surovinách.

  • Prosazujeme a obhajujeme práva našich členů.
  • Podporujeme zájmy členů.
  • Podporujeme rozvoj aktivit členů.
  • Zajišťujeme kontakty s legislativními a státními orgány
  • Podáváme návrhy a stanoviska k prosazování zájmů.
  • Dbáme na vysokou odbornost a profesionalitu.
  • Prosazování pravidel hospodářské soutěže.
  • Spolupracujeme s odbornými svazy v tuzemsku a zahraničí.
  • Průběžně informujeme členy o činnosti svazu. 
  • Členové mají právo účastnit se jednání valné hromady.
  • Členové se mohou účastnit všech akcí pořádaných svazem.
  • Členové mohou čerpat slevy u partnerských dodavatelů. 

O svazu

Českomoravský svaz minipivovarů byl založen na ustanovující valné hromadě 16. dubna 2011 32 restauračními pivovary. Prezidentem svazu byl zvolen Jan Šuráň z Pivovarského domu Praha.  

Dne 23. 9. 2021 byl na valné hromadě Českomoravského svazu minipivovarů zvolen prezidentem Michal Voldřich z Pivovarského dvoru Zvíkov. Jelikož všem členům prezídia skončilo v období koronavirové pandemie tříleté volební období, volili se i noví viceprezidenti.

Mandát obhájil Radovan Koudelka ze Zámeckého pivovaru Zábřeh Ostrava a novým viceprezidentem se stal Miloš Hrabák z Pivovaru Welzl Zábřeh. Jan Šuráň skončil ve vedení Svazu po deseti letech, prezidentem byl od jeho založení.

Kodex svazu

Českomoravský svaz minipivovarů (ČMSMP) a jeho členové si jsou plně vědomi historického a společenského fenoménu českého pivovarství a sladařství, které jsou světově unikátní. Jako celek je české pivovarství na vysoké kvalitativní úrovni, která je výsledkem umu našich sládků předávaným z generace na generaci v průběhu několika staletí. Symbolem těchto tradic českého pivovarnického průmyslu je chráněné zeměpisné označení České pivo a jeho specifikace.

Uvědomujeme si, že je v zájmu našeho oboru i nás samotných navázat na tradici nám danou, a proto se zavazujeme:

  • Podporovat, rozvíjet či bránit dobré jméno našeho oboru, a zvláště pojmu České pivo.
  • Hájit společné zájmy ČMSMP a jeho členů. Umožnit a podporovat činnost a aktivity Svazu.
  • Ke korektní a slušné komunikaci, která bude nadále šířit dobré jméno celého oboru pivovarnictví, bez rozdílu velikosti pivovaru.
  • V zájmu vlastní konkurenční výhody se nebudeme vzájemně napadat a znevažovat dobré jméno českého pivovarnictví a sladařství nebo CHZO České pivo.
  • Při přípravě marketingových a PR aktivit či kampaní budeme respektovat principy slušné komunikace českého pivovarnictví.
  • Žádný pivovar nebude zneužívat pojem České pivo ve svůj prospěch, na úkor ostatních uživatelů tohoto označení, a označení bude komunikovat výhradně pozitivně.
  • Komunikace bude ve slušnosti respektovat malé i velké konkurenční pivovary, a kromě platných právních norem se bude řídit pravidly slušnosti a etiky v komunikaci.
  • Žádný z pivovarů nemá právo stavět svůj názor na výrobu piva za jediný správný nebo nejlepší.
  • Bude-li v komunikaci některého pivovaru použita kritika výrobních postupů, technologií či používaných surovin, nesmí nést známky nekalé soutěže.
  • Je nutné zdržet se kampaní poškozujících dobré jméno českého pivovarnictví a sladovnictví.
  • Komunikace pivovarů a značek bude podporovat a propagovat zodpovědný přístup ke konzumaci, prodeji i marketingu piva. Reklama nebude nabádat k nadměrné konzumaci.

Na valné hromadě, 24. 3. 2023

Členové ČMSMP

Kontakt

Více informací o ČMSMP a také seznam aktuálních členů najdete na stránkách tohoto zájmového sdružení.

Českomoravský svaz minipivovarů