ČMSMP – Českomoravský svaz minipivovarů
Českomoravský svaz minipivovarů sdružuje členy ze všech částí České republiky, kteří významným způsobem ovlivňují společenský život v regionech. Šíří tím dobré jméno českého piva a slavnou tradici našeho pivovarství.
Českomoravský svaz minipivovarů hájí zájmy svých členů a vystupuje nejen jako poradce, ale i silná a jednotná autorita při jednání s úřady a institucemi stejně jako při jednání se zákonodárci nad novinkami a úpravami legislativy.
Cíle svazu
Cílem Českomoravského svazu minipivovarů je mimo jiné poskytnout vzdělávací servis v širokém spektru vědomostí, týkajícího se podnikání v minipivovarech, ale také systém vzájemného vyměňování osobních zkušeností a seznamování s novinkami oboru. Svaz se také podílí na vzdělávání a přípravě budoucích sládků. V neposlední řadě poskytuje informační servis v legislativních novinkách.
Restauračních pivovarů a produkčních minipivovarů s výstavem piva do 10 000 hl ročně v České republice neustále přibývá. Rok 2022 končil číslem 505 pivovarů. Jde o svébytné odvětví, které kombinuje výrobu piva s jeho přímým prodejem, a které se začíná potýkat s celou řadou problémů z těchto dvou rozdílných činností vyplývajících.
Základní činností svazu je poskytování právního a legislativního servisu, a to jak v roli poradce nebo při jednání s úřady a jinými institucemi. Českomoravský svaz minipivovarů se zaměřuje také na vzdělávací servis a školení sládků a také na vzdělávání a přípravu budoucích sládku. Další oblastí, kterou se Českomoravský svaz minipivovarů zabývá je informační servis o vhodných zdrojích a surovinách.
- Prosazujeme a obhajujeme práva našich členů.
- Podporujeme zájmy členů.
- Podporujeme rozvoj aktivit členů.
- Zajišťujeme kontakty s legislativními a státními orgány
- Podáváme návrhy a stanoviska k prosazování zájmů.
- Dbáme na vysokou odbornost a profesionalitu.
- Prosazování pravidel hospodářské soutěže.
- Spolupracujeme s odbornými svazy v tuzemsku a zahraničí.
- Průběžně informujeme členy o činnosti svazu.
- Členové mají právo účastnit se jednání valné hromady.
- Členové se mohou účastnit všech akcí pořádaných svazem.
- Členové mohou čerpat slevy u partnerských dodavatelů.
O svazu
Českomoravský svaz minipivovarů byl založen na ustanovující valné hromadě 16. dubna 2011 32 restauračními pivovary. Prezidentem svazu byl zvolen Jan Šuráň z Pivovarského domu Praha.
Dne 23. 9. 2021 byl na valné hromadě Českomoravského svazu minipivovarů zvolen prezidentem Michal Voldřich z Pivovarského dvoru Zvíkov. Jelikož všem členům prezídia skončilo v období koronavirové pandemie tříleté volební období, volili se i noví viceprezidenti.
Mandát obhájil Radovan Koudelka ze Zámeckého pivovaru Zábřeh Ostrava a novým viceprezidentem se stal Miloš Hrabák z Pivovaru Welzl Zábřeh. Jan Šuráň skončil ve vedení Svazu po deseti letech, prezidentem byl od jeho založení.
Kodex svazu
Českomoravský svaz minipivovarů (ČMSMP) a jeho členové si jsou plně vědomi historického a společenského fenoménu českého pivovarství a sladařství, které jsou světově unikátní. Jako celek je české pivovarství na vysoké kvalitativní úrovni, která je výsledkem umu našich sládků předávaným z generace na generaci v průběhu několika staletí. Symbolem těchto tradic českého pivovarnického průmyslu je chráněné zeměpisné označení České pivo a jeho specifikace.
Uvědomujeme si, že je v zájmu našeho oboru i nás samotných navázat na tradici nám danou, a proto se zavazujeme:
- Podporovat, rozvíjet či bránit dobré jméno našeho oboru, a zvláště pojmu České pivo.
- Hájit společné zájmy ČMSMP a jeho členů. Umožnit a podporovat činnost a aktivity Svazu.
- Ke korektní a slušné komunikaci, která bude nadále šířit dobré jméno celého oboru pivovarnictví, bez rozdílu velikosti pivovaru.
- V zájmu vlastní konkurenční výhody se nebudeme vzájemně napadat a znevažovat dobré jméno českého pivovarnictví a sladařství nebo CHZO České pivo.
- Při přípravě marketingových a PR aktivit či kampaní budeme respektovat principy slušné komunikace českého pivovarnictví.
- Žádný pivovar nebude zneužívat pojem České pivo ve svůj prospěch, na úkor ostatních uživatelů tohoto označení, a označení bude komunikovat výhradně pozitivně.
- Komunikace bude ve slušnosti respektovat malé i velké konkurenční pivovary, a kromě platných právních norem se bude řídit pravidly slušnosti a etiky v komunikaci.
- Žádný z pivovarů nemá právo stavět svůj názor na výrobu piva za jediný správný nebo nejlepší.
- Bude-li v komunikaci některého pivovaru použita kritika výrobních postupů, technologií či používaných surovin, nesmí nést známky nekalé soutěže.
- Je nutné zdržet se kampaní poškozujících dobré jméno českého pivovarnictví a sladovnictví.
- Komunikace pivovarů a značek bude podporovat a propagovat zodpovědný přístup ke konzumaci, prodeji i marketingu piva. Reklama nebude nabádat k nadměrné konzumaci.
Na valné hromadě, 24. 3. 2023
Členové ČMSMP
Kontakt
Více informací o ČMSMP a také seznam aktuálních členů najdete na stránkách tohoto zájmového sdružení.