Heineken versus Budweiser
V USA zuří souboj obou pivních gigantů.
Pivovar Heineken se rozhodl využít ve svůj prospěch bizarní marketingovou kampaň svého konkurenta a domácího pivovaru Anheuser-Busch, která má za následek bojkot výrobků tradičními konzumenty.
Heineken se snaží získat přízeň amerických konzumentů a přetáhnout zákazníky konkurenčního Budweiseru.
Na propagaci svého nového světlého piva Heineken Silver je připraven ve Spojených státech vynaložit v několika dalších měsících více než 100 milionů amerických dolarů (což je v přepočtu cca 2,2 miliardy českých korun).
Nizozemský pivovar doufá, že tato částka dodá jeho podnikání ve Spojených státech pořádný impuls. V posledních deseti letech totiž prodeje této značky v USA v podstatě stagnovaly. Nové pivo se sníženým obsahem alkoholu, sacharidů i kalorií to však má napravit.
Je to jen pár týdnů, co americký trh s pivem prožil pořádné zemětřesení. Kvůli reklamě se totiž mnozí konzumenti od pivovaru Anheuser-Busch distancovali a přestali jeho pivo, a zejména značku Bud Light, úplně nakupovat. Zatím není jisté, jestli se pivovaru podaří ztracené zákazníky získat zpět.
Více o této reklamě se dočtete zde – Budweiser a jeho transgender reklama – ALKOHOL DRINK
Marketing Heineken Silver
Aby si Heinekenu Silver podařilo najít své zákazníky, plánuje pivovar mezi Američany v dalších měsících rozdat zdarma více než dva miliony vzorků piva.
Heineken Silver se má stát i jedním ze symbolů blížícího se tenisového turnaje U.S. Open nebo listopadové Velké ceny Formule 1 v Las Vegas.
Značka Heineken Silver má poměrně solidní možnost oslovit tradiční konzumenty prémiových ležáků, ovšem jsou zde i překážky výhrady..
Úkol to ale bude pro Heineken bude těžký, protože zejména mladší spotřebitelé (od 21 let) se od piva pomalu odklánějí, a to hlavně k alkoholickým mixům nebo lihovinám.
Heineken chce oslovit i ženy a spotřebitele, kteří pivo dosud vůbec nepili.
Heineken bude muset v USA bojovat s předsudkem, že jde o starou značku, kterou pili hlavně už tátové a dědové.
Je ovšem otázka zda tradičně konzervativní Američané vezmou nizozemské (tedy neamerické) pivo za své. Ovšem načasování v době, kdy konkurenční Budweiser ztrácí zákazníky, klesají mu prodeje i akce je z tohoto hlediska ideální – lepší okolnosti si Heineken ani nemohl přát.
Heineken je druhým největším výrobcem piva na světě. V USA se mu ale dlouhodobě příliš nedaří a zaujímá tam v pomyslném žebříčku až čtvrté místo.
Heineken Silver byl poprvé představen ve Vietnamu
Svoje nové pivo – Heineken Silver poprvé představil výrobce světu v roce 2019, a to ve Vietnamu.
Tamější konzumenty velmi zaujal, a to zejména díky specifické chuti, která podle nich byla ve srovnání s dalšími pivy od Heinekenu méně hořká. Následně se i díky tomuto úspěchu jeho prodeje přesunuly i do dalších asijských zemí i celé Evropy.
Nyní se na řadu dostala i Amerika.
Americký pivní trh podle statistik vygeneroval v roce 2022 obrat 118 miliard amerických dolarů, což je v přepočtu zhruba 2,6 bilionu korun.
Zvláště vysoké oblíbenosti se těšila zejména lehká americká piva, kterým právě Heineken Silver konkuruje.
Heineken Silver by mohl být pro americké konzumenty přitažlivý, ale společnost to bude stát hodně práce a úsilí, aby svůj pohled na tento pivovar Američané přehodnotili.
Je tedy otázka, zda vůbec a jak velký bude mít kampaň úspěch.