Sirupy Monin – Příběh značky

Monin je značka, kterou určitě zná nejen každý barman, ale opravdu každý, kdo se pohybuje v gastronomii a zejména mixologii. Značka nejvíce proslula profesionálními barmanskými sirupy jejichž výrobou se zabývá.

Historie

V roce 1912 začal 19letý podnikatel Georges Monin prodávat značková vína a lihoviny s koněm a kočárem a zvolil slogan „Vášeň pro kvalitu“. Společnost se nikdy neodchýlila od motta svého zakladatele. Z této malé distribuční společnosti později vznikl přední výrobce sirupů.

Mezinárodně uznávaná, prémiová francouzská značka přináší inovativní řešení gurmánských chutí postavená na základech více než stoletého tradičního know-how v oblasti řemeslných nápojů. Společnost Monin je stále rodinnou společností již od roku 1912. V současné době je osvědčeným dodavatele kvalitních surovin a oblíbenou značkou pro profesionály v pohostinství ve více než 150 zemích.

Dnes, kdy třetí generace rodinné firmy Monin společnost řídí a prosazujeme prémiovou kvalitu, kreativitu a inovace, přičemž zůstává věrná historickému francouzskému dědictví a tradičním recepturám.

Produktové portfolio

Jako dynamická jednička na trhu a významný hráč na mezinárodní scéně nápojového průmyslu nabízí bezkonkurenční produktové portfolio. 

Šest řad zahrnuje sirupy, ovocné směsi, omáčky, frapé, likéry a smoothie. Jsou dostupné ve více než 150 příchutích a v devatenácti různých formátech. V kombinaci s místními znalostmi a šesti výrobními závody po celém světě to znamená, že mezinárodní vývoj produktů je na špičkové úrovni.

A zejména v rozsahu portfolia a neustálém vývoji, kdy jsou vyvíjeny stále nové příchutě a končí výroba těch, o které není zájem je to v čem je tato společnost vyniká.

Produktů a příchutí je tak velké množství, že přesahují rozsah tohoto článku. Můžete je nalézt přímo na stránkách výrobce.

Identita značky

Monin je tradiční značka, která je známá používáním pouze těch nejlepších přírodních ingrediencí, z nichž získává plnou chuť svých výrobků tím nejvíce kreativním způsobem. Jde o autentické chuťové vjemy a trvalou kvalitu bez kompromisů, která přináší prvotřídní chuťové zážitky. Výrobky jsou vyráběné s ohledem na co nejmenší zátěž pro životní prostředí.

Monin jako výrobce prémiových, řemeslných produktů se zaměřuje nejen na gastroprovozy, tedy hotely, bary a kluby, ale balení svých výrobků přizpůsobuje i pro přímé spotřebitele a maloobchod.

Koktejlová inspirace MONIN

Monin v číslech

  • 6 výrobních závodů po celém světě: 2 ve Francii, 2 v USA, 1 v Malajsii a 1 v Číně.
  • 8 nejmodernějších studií (inovační a školicí centra): Bourges, Paříž, Dubaj, Sao Paulo, Clearwater, Dallas, Šanghaj, Kuala Lumpur a 123 workshopů Local Studio Workshops
  • 150 příchutí ve 150 zemích
  • 75 % množství a hodnoty prodeje  generované exportem
  • 750 zaměstnanců po celém světě, včetně 300 ve Francii
  • V roce 2019 se prodalo 100 milionů lahví
  • Každý den po celém světě vyrábí přes 8 milionů nápojů s produkty

Poznámka

Produkty, tedy zejména barmanské sirupy Monin patří k prémiovým výrobkům, jejichž cena patří k těm vyšším na trhu a pohybuje se cca okolo 300 Kč za 1 litr sirupu, dle zvolené příchuti.

Na serveru alkoholdrink postupně zveřejňujeme recepty na domácí výrobu originálních přírodních sirupů, které lze zpravidla vyrobit za zlomek této částky a troufám si říci, že jejich kvalita je minimálně na stejné úrovni jako u této značky. Každý má tedy na výběr, zda zakoupí již hotový výrobek, nebo si ho vyrobí sám.